Thursday, July 3, 2008

piero lissoni in Israel











המעצב האיטלקי פיירו ליסוני piero lissoni ,מגיע לביקור בישראל כאורח של חברת קרטל. הוא נולד ב1956, ובעל תואר בארכיטקטורה בפוליטכניקו די מילאנו (גם אני למדתי שם!) . ב 1985 עם נסיון קצרצר של 6 שנים בעולם הע צוב, התחיל לעבוד עם החברה הנחשבת BOFFI וכיום הוא מעצב הבית והארט דירקטור של החברה (ועיצב את אולם התצוגה שלהם בנמל תל אביב) וב1986 פתח חד עם ניקולטה קאנסי את הסטודיו Lissoni Associat במילאנו בה הם מתמקדים יחד עם 50 מעצבים וארכיטקטים בעיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב גרפי ,עיצוב מלונות יוקרה,ארכיטקטורה ועוד.הוא נחשב לאחד המעצבים המצליחים באיטליה ולמרות שהוא ארכיטקט הוא מוכר בעיקר בתחום העיצוב. הסגנון שלו מתאפיין במינימליסם אלגנטי ופשטות מתוחכמת.הטוטאל לוק שמאפיינו מתבטא באימפרטיביות שמתורגמת בירידה בסקאלה עד הפרטים הקטנים ויופי הדברים. ורשימת הלקוחות שלו כוללת את מיטב החברות לעיצוב כמו קאסינה,אלסי,פלוס,פריץ האנסן,ליוינג-דיואני ועוד.
זה לא באמת משנה מה אתה מעצב, הוא אומר, כל הפרויקטים שונים אך זהים. העיקר שיש לך את התשוקה.
הוא מאמין ש'הנשמה של העיצוב' מתקיימת תודות לדיאלוג קבוע ומתמשך וטוען שכמעצב אתה חייב לקחת חלק בתהליך כולו :הרעיון של מעצב מתבודד שמקבל הארה הוא אמנם רומנטי ומשעשע אך בלתי ישים בעולם העיצוב.
הוא אדם צנוע ובביתו לא תמצאו שום מוצר בעיצובו.ישנם מעצבים כיום, הוא אומר שחושבים שהם כוכבי רוקנרול.אבל הם טועים.זו בסך הכול עבודה.לא שליחות. יש מעצבים שמשתמשים במקצוע בכדי ליצור סוג של 'קדושה'
(ואם לצטט אותו במדויק: church of design).אני לא שופט אותם , אך זו פשוט לא הדרך שלי.
ויוה פיירו.






No comments: